miercuri, 24 martie 2010

Top romane SF

Ideea mi-a fost data de un articol ce se gaseste pe siteul http://www.go4it.ro
Fiecare cu preferintele sale, asa ca, o sa fac si eu, topul meu din literatura SF.
  • Locul 1: Seria Dune - Frank Herbert. De departe cea mai completa opera SF. Seria cuprinde 6 volume: Dune, Mantuitorul Dunei, Copii Dunei, Imparatul-zeu al Dunei, Ereticii Dunei si Canonicatul Dunei. De asemenea, s-au mai scris de catre alti autori inca 7 carti care dezvolta subiectul acestei serii. Seria prezinta un intreg univers cu actiuni ce se desfasoara pe durata a mii de ani si are in centru lupta pentru controlul planetei desertice Dune, unica sursa de mirodenie(un puternic afrodisiac/halucinogen care sta la baza calatoriilor inter-planetare si a sistemului religios) din acest univers. Una dintre cele mai interesante fraze din intreaga serie este urmatoarea: "Misterul vietii nu e o problema pe care sa o rezolvi, ci o realitate pe care sa o traiesti". Ca si fapt divers, era sa-mi pic examenul de Analiza Matematica III din facultate cand am pus mana pe cartile din aceasta serie; in loc sa invat la examen am citit pe nerasuflate primele doua carti din serie. Noroc ca aveam colegi de camera saritori, care mi-au ascuns celelalte volume ca sa ma apuc sa invat si pentru examen :))
  • Locul 2: Seria Jocul lui Ender - Orson Scott Card. Seria cuprinde nu mai putin de 11 volume, cartea principala de la care vine si numele seriei analizeaza pe larg viata unui copil care ajunge sa implicat fara voia lui in ororile razboiului. Un copil orfan, ajunge sa surprinda pe toata lumea prin capacitatile sale intelectuale si este pus sa conduca lupta oamenilor impotriva unor insecte extratereste fara sa stie, crezand ca de fapt el joaca un joc pe calculator. Interesante sunt mai ales consecintele acestor actiuni, in momentul in care copilul devine matur si isi da seama ca a fost mintit. Am apucat sa citesc doar trei volume din aceasta serie, insa, astept cu nerabdare momentul in care o sa pun gheara si pe celelalte :D
  • Locul 3: Halta - Winner Clifford D.Simak. Mai degraba o nuvela, cartea asta m-a impresionat prin simplitatea cu care a fost scrisa, reusind in cateva pagini sa surprinda o idee foarte frumoasa, aceea a calatoriilor in spatiu prin intermediul unor porti care se afla pe diferite planete. O astfel de poarta se afla si pe Pamant, si este deservita de catre un veteran de razboi care in timp ajunge sa intre in contact cu diferite forme de viata extraterestre si sa salveze universul.
  • Premiul juriului pentru intreaga activitate ii revine lui Jules Verne pentru 20000 de leghe sub mari, Insula Misterioasa si celelalte creatii ale sale. Jules Verne ramane...tata lor :d Bravo celor de la Adevarul, care s-au gandit sa scoata la vanzare intreaga colectie Jules Verne. M-am pus pe cumparat... :d

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu