joi, 22 aprilie 2010

Curiozitatea la copii mici

Fiind tot pe fuga zilele astea, nu am apucat sa postez nimic despre multele ganduri ce-mi trec prin cap. Se pare ca acolo nu e nici o interdictie aeriana si zboara ideile mai ceva ca pe cel mai mare aeroport din lume. Dar, sa revin la oile, pardon, copilasul nostru.

Banuiesc ca nu e un secret ca un copil pana la 5 ani poate fi innebunitor de enervant cu eternele lui intrebari care incep cu "da de ce". Si e normal sa fie asa. Curiozitatea copiilor este trezita imediat de fenomenele din jur si de felul in care merg lucrurile in lume. Experientele senzoriale si lucrurile pe care le observa ii fac pe cei mici sa puna o gramada de intrebari care sa le satisfaca micile curiozitati. Este foarte important sa il lasi pe copil sa-si puna intrebari despre ce si cum merg lucrurile. Si e normal ca el sa intrebe, sa fie curios! Face parte din procesul de invatare.

Ehh...momeala a fost pusa...carligul e pregatit...sa pescuim :D Pestele pe care l-am prins azi se cheama Boc. E micut de felul lui, mai face si boroboate exact ca un copil, si ce e mai important e ca isi pune intrebari exact ca un copil mic. Cea mai recenta intrebare: "Da de ce motoarele tancurilor nu se opresc in nisipul din Irak iar cele ale avioanelor se opresc in cenusa din norul vulcanic? Care e deosebirea?"

Iar nenea Gabriel Oprea, ministrul apararii nationale, a raspuns prompt "Pentru ca motorul avionului ramane fara oxigen si se inneaca". Asa o fi d-le ministru? GRESIT!!!
Pai bine mai prapaditule de ministru al armatei, tu asa vrei sa-l educi gresit pe asta micu? Il inveti prostii si dupa ce ajunge mare o sa fie un tantalau prost informat care o sa aiba grija de destinele unei tari sau a unei populatii si o sa faca numa minuni! Fi mai responsabil cand ai copii prin preajma ta! Sarmana tara, vai de capul lui popor...:(

Iar tu mai pezevenghi mic cu ochelari, stai cuminte locului si asculta care e raspunsul corect! Cenusa e mult mai fina ca si nisipul. Cenusa se topeste mai repede decat nisipul si se depune in motorul avionului. Asta pentru ca avioanele au turbine cu reactie care se incalzesc foarte tare(peste 1000 de grade) si al caror mod de functionare presupune circulatia aerului prin palele elicii. Topindu-se aceasta cenusa, ea se depune in motor sub forma de zgura si distruge motorul. La tanc pe de alta parte, motorul e inchis si nu functioneaza pe baza unui flux de aer. Ai inteles puslama mica?

Iar acum, daca zici ca da...ia spune tu lui nenea...care e diferenta intre un tanc si un avion cand se opreste motorul? Ce se intampla cu ele cand nu mai merge motorul? :D Vedea-v-as pe toti politicienii intr-un avion din ala deasupra Carpatilor!

Nu ai inteles? Atunci, mai simplu, ca sa intelegi si tu si toti ceilalti portocalii, vorba cuiva mai mare si intelept care te-o crescut si te-o facut mare...iarna nu-i ca vara, da nici avionu nu-i ca tancu!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu