miercuri, 24 februarie 2010

Guta, Basescu si majoritatea

Dupa recenta iesire a d-lui presedinte la adresa manelistilor era doar o chestiune de timp pana ce membrii ai respectivei comunitati vor reactiona. Primul...Guta.

Conform sintagmei mic la stat, mare la sfat, "marele cantaret si compozitor" a declarat:
După părerea mea, având în vedere că domnul preşedinte, din ce am văzut eu la televizor, am văzut că se pricepe la dans, am văzut că le are cu dansul. Avându-le cu dansul, înseamnă că domnul preşedinte are şi ureche muzicală, pentru că nu te poţi apuca să dansezi dacă nu ştii.

Dânsul cred că s-a aliniat majorităţii. Şi cred că a pronosticat o cifră foarte aproape de adevăr. Peste 90% din ţară se distrează, se simt bine pe acest gen. (...) Dacă manele au reuşit, în ciuda faptului că se spune că suntem fără şcoală, fără cultură, într-un cuvânt, că suntem inculţi, am reuşit, prin textele noastre, să cântăm viaţa de zi cu zi aşa cum e ea şi să ne adresăm oamenilor pe înţelesul lor. Manelele are linii melodice foarte melodioase şi foarte bine gândite ca şi conţinut pe linie melodică. Iar pentru cei care nu iubesc manelele, eu nu am nimic cu nimeni, dar ar trebui să fie lăsaţi în pace şi cei care ascultă manele, să nu mai fie acuzaţi că dacă asculţi manele eşti ţigan.

Exprimarea spune totul. Personal, a trebuit sa citesc de trei ori textul ca sa il inteleg, dar cine stie, poate altii imi vor depasii recordul.

Nu am nimic cu domnul G(P)uta, omul face ce poate pentru a trai cat mai bine. Nici macar cu manelistii sau cu cei care asculta manele nu am nimic, la fel cum nu am nimic nici cu iubitorii altor genuri muzicale. Sau cu paranoicii, habotnicii, fanaticii religiosi si asa mai departe. Atata timp cat o actiune sau o preferinta a unei persoane nu ma afecteaza, sunt adeptul libertatii de exprimare. Deci, nu are decat sa faca ce vrea cu timpul sau si sa si-l petreaca cum ii place lui mai mult, dar sa nu ma deranjeze. Ascultati manele pana asurziti din partea mea, dar sa nu aud eu. La fel cum si eu ascult un anumit gen de muzica, dar ascult doar eu, si nu bazai si pe altii cu gusturile mele muzicale.

De aici insa si pana la a afirma ca 99% din populatia romaniei asculta manele si se distreaza pe manele e cale lunga insa. Poate in cercul de prieteni si cunostinte ale domnului presedinte se asculta manele, sau poate ca pur si simplu a fost doar o declaratie ca sa-i mai linga in fund pe tigani, acesti oropsiti ai sortii, si sa incerce sa se puna mai bine cu dansii dupa iesirile anterioare.

Dar va rog domnule presedinte, sa pastram totusi un simt al decentei si sa nu insultam chiar in asa hal pe cei care nu asculta manele, care garantez ca in nici un caz nu reprezinta 1% din populatia acestei tari, asa cum ati afirmat domnia voastra. Luatii in brate pe Guta, Copilu Minune, Minodora si mai stiu eu cine vreti, dar scutiti-ne de asemenea declaratii penibile. Mai ales ca uite, daca le dati apa la moara le sare mustaru la astia micii si fac urat...ne violeaza urechile nu doar cu muzica lor ci si cu gramatica limbii romane. Stiu ca e greu sa fiti reprezentantul tuturor romanilor si ca aveti tendinta sa ii "ciuruiti" pe cei care sunt de alta parere decat dumneavoastra, dar totusi...

Un comentariu:

  1. Eheeeeei!!!
    Mult l-a mai cautat G(B)asescu, pana l-a gasit pe P(G)uta.
    Asta e. Traim in Romania.

    RăspundețiȘtergere