luni, 11 ianuarie 2010

Make'up artists

Cam asta suntem fiecare dintre noi, mai ales persoanele de sex feminin, in zilele noastre. Am ajuns in vremurile in care pentru orice femeie "moderna" este de neconceput sa nu recurga la ajutorul cosmeticii pentru a imbunatati modul in care arata. Chiar daca natura a fost destul de generoasa cu multe dintre ele, nu strica putin fard pe ici pe dincolo, niste ruj, putin rimel, niste fixativ... Doar, ganditi-va, pana si oamenii din Neanderthal foloseau machiaj. Iar daca asta nu e destul, mai putem apela si la un chirurg plastician care pentru cativa banuti ne umple de botox, silicon si ne da "forme apetisante".

Da stai nitel, ca nu-mi place ca m-a facut mama bruneta, eu vreau sa fiu blonda. Si nu-mi place ca am parul lins, eu vreau bucle. Si m-am gandit, nici blonda nu e bine, vreau suvite. Si vreau si unghii false, si ceva sclipici pe fata, facem frumos si un contur la ochi. Sau...tu fata tu...oare nu mi-ar sta mai bine rozosin cu picatele cacanii?

Afirmam la un moment dat in trecut ca industria de cosmetice este probabil una dintre cele mai puternice dintre ramurile industriei. Si nu intentionez sa-mi retrag aceasta afirmatie, din contra. Ba mai nou, inclusiv barbatii incep sa foloseasca tot mai multe produse de acest tip. Ca nu se poate sa umblii cu parul alb, trebuie vopsit. Si mainile aspre sunt un semn de badaranie, trebuie sa fii finut. Nu conteaza ca nu ai facut dus de o saptamana, dai cu o galeata de parfum pe tine si gata, ai rezolvat problema. Mai mult, mor si toate ganganiile din preajma ta cand treci pe undeva.
O fi venit ea criza economica si o fi dat ea stimabila de pamant cu multe domenii, dar din punctul de vedere al industriei cosmetice, ea nici nu se simte.

Facem totul sa fim frumosi. Ne supunem la chinuri pentru asta. Devenim ridicoli cu masti de nu mai stiu ce minuni si castraveti pe ochi de se sperie si Chuky de noi cand ne vede astfel echipati. Nu se poate fara spa, epilari prin mai nu stiu ce zone, sedinte la solar, lentile de contact. Ne distrugem parul cu vopsele de toate felurile, fixativ si alte minuni; ne cauciucam pielea cu straturi de fard si creme hidratante, unghiile trec prin tratamente succesive de lac-acetona-lac-acetona...pana ajungem la culoarea dorita. Sincer, habar nu am mai mult despre acest arsenal, asa ca ma voi opri aici cu enumerarile...insa sunt ferm convins ca un "expert" mi-ar tine o expunere cu mult mai lunga decat o temerara incercare de a mea de a-i explica calculul integralei duble(si probabil cu acelasi rezultat al eforturilor, adica zero ).

Avea dreptate sarmanul Calinescu in celebra sa Enigma Otiliei. Femeile traiesc pana la 30 de ani. Dar nu pentru ca vine doamna cu coasa. Ci pentru ca se autodistrug de bunavoie. Pentru ca nu folosesc produsele cosmetice pentru a completa subtil farmecul lor natural si frumusetea, ci se mutileaza prin exagerarile la care se supun. Ca si orice altceva in viata, totul are o limita, inclusiv folosirea produselor cosmetice. Iar daca de la frageda varsta de 14 ani incepi sa recurgi la "ajutor", te mai miri ca la 35 de ani o sa fi numita femeia elastic? Sau ca la 40-45 de ani o sa fii diagnosticata cu cancer de piele? Ehh...parca si mai conteaza ce o sa fie peste 20 de ani, pana atunci murim toti oricum de foame sau ceva cataclism. Important e ca acuma eu sa fiu "frumoasa". Chiar daca am minte de gaina!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu