miercuri, 7 iulie 2010

Paradox

Ma uitam la TV acum cateva minute la o stire care m-a amuzat si socat in acelasi timp. Si, pentru ca nu mai am incredere in presa, am verificat informatia, care s-a dovedit adevarata. Ca traim in tara paradoxurilor, o stie toata lumea, si nu o sa insist asupra acestui subiect (trebuie sa mai am subiecte si pentru posturi ulterioare ;)). Dar, astazi cel putin, stirea asta m-a impresionat in mod deosebit, asa ca o cataloghez paradox fara nici o urma de indoiala.

Recunosc, sunt un ignorant in materie, pentru ca nu m-am lovit niciodata de aceasta problema, dar mie mi se pare cel putin ilara situatia celor care doresc sa se debranseze de la serviciile RADET (Regia Autonoma deDistributie a Energiei Termice Bucuresti). Si anume, reportajul scotea in evidenta faptul ca doar in luna iunie peste 500 de bucuresteni au cerut debransarea de la reteaua de incalzire termica. Normal, avand in vedere faptul ca traim tot mai bine pe zi ce trece. Insa, hartiile si aprobarile de care au nevoie acesti oameni m-au facut sa ma cocosez de ras. Redau mai jos aceste hartii, asa cum le-am copiat de pe siteul RADET:

Legea nr. 325/2006 - art. 30

(2) Deconectarea unui consumator dintr-un condominiu se face cu respectarea urmatoarelor condiţii cumulative:
  • a) acordul vecinilor de apartament, atât pe orizontala cât şi pe verticală;
  • b) acordul scris al asociaţiei de proprietari, exprimat prin hotarârea adunarii generale, asupra intenţiei de realizare a unui sistem individual de încălzire;
  • c) anunţarea, în scris, a operatorului care are şi calitatea de furnizor, cu cel putin 30 de zile înainte.
  • (4) Deconectările/debranşările prevăzute la alin. (1)-(3) nu se pot realiza în timpul sezonului de încalzire.
  • (5) Deconectările/debranşările prevăzute la alin. (1)-(3) se efectuează numai de către operatorul care are şi calitatea de furnizor în termen de maximum 45 de zile de la data solicitării, după verificarea documentelor care dovedesc îndeplinirea condiţiilor cumulative impuse.
  • (6) Cheltuielile de deconectare/debranşare se suportă de către solicitant.
Corect, e normal ca o decizie de deconectare a unui apartament sa ii afecteze si pe vecinii sai, in sensul ca acestora le vor fi mai reci peretii si deci vor cheltuii mai mult pentru a-si incalzi apartamentele. Dar, daca cel care doreste sa se debranseze nu are bani, nu isi permite sa mai dea bani moca RADET-ului, care e vina lui? Adica, eu daca nu imi permit sa mai platesc incalzirea sunt obligat sa raman in retea pana ce ceilalti ma lasa sa ies? Si pana ce RADET-ul ma lasa sa ies din retea ca nu mai e sezonul de incalzire? Daca nu am bani, cu ce naiba sa mai platesc?

Repet, exista o anumita logica in aceste masuri, dar in acelasi timp sunt lipsite de logica. Iar asta se poate extinde si la alte servicii. Daca un om nu mai are bani ca sa plateasca, el trebuie debransat automat, nu obligat sa umble dupa zeci de aprobari. Ca sa fiu deconectat la la cablu trebuie sa ma duc sa ma rog de UPC si sa fac cereri, sa platesc debransare, etc. Ca sa fiu debransat de la incalzire trebuie sa obtin acordul tuturor vecinilor, a asociatiei de locatari, trebuie sa nu fiu in sezon, si trebuie ca maria sa directorul RADET sa imi aprobe cererea. Basca, cheltuieli de debransare... Poate ca exagerez, dar mie mi se pare absurda toata povestea asta. Tare curios as fi sa stiu cum e in afara, la oamenii normali, sa pot compara cu Romania asta cretina!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu