joi, 19 august 2010

Niste gunoaie de oameni!

Cam de vreo luna de zile am vazut prima data un semn verde/albastru pe luneta unei masini in trafic, semn pe care scria "Eu nu arunc gunoi pe strada". Eram in Cluj, pe un bulevard principal din centru. Pe drumul la mare si retur, am mai intalnit 3 masini care aveau acest semn, si chiar ma miram, uite domnule ce conicidenta. Oare cum de?

Ei bine, azi, ma pun sa fac revista presei si ce imi apare in fata ochilor? O poza mare cu semnul respectiv. Articolul aferent, il gasiti pe ziarul Gandul. Ideea e foarte simpla, o campanie denumita Umbrela Verde si initiata de compania Tuborg al carei scop este combaterea aruncarii de gunoaie in locuri publice. Adica, pe romaneste, sa incetam sa aruncam gunoaie pe strada din masina, chistoace de tigari, ambalaje de mancare; sa incetam sa lasam tone de deseuri in poienitele unde iesim la iarba verde, sa nu mai aruncam peturi de suc si apa in apele curgatoare, etc...

Ca sunt intru totul de acord cu aceasta campanie mi se pare normal. Ce m-a frapat insa sunt comentariile unor "scursuri" care se numesc "cititori" de pe siteul unde am citit aceasta stire. Adica deh, ma astept la articolele cu tenta politica sa vad "postacii" partidelor in actiune, e normal pentru ca asta e menirea lor, sa faca pe cretinii si sa sustina pana in panzele albe culoarea politica careia i-au jurat credinta. Dar, pe un articol de genul celui specificat mai sus, postacii nu intra. Un articol de genul este citit in general de cei care cauta stiri, cei care vor sa fie informati. Cel putin, asa cred eu. Si atunci, cand vezi atitudinea acestor oameni, cand vezi o replica de genul "mucul de tigara e biodegradabil si se face praf. Si frunza cand se usuca si se farama tot praf se face, desteptule de ecologist cu abtibilduri." ramai mut. Cel putin eu am ramas...

Noroc cu replica unui alt cititor "Cel putin ai bunul simt sa taci si sa meditezi ca si excrementele (umane, daca vreti) sunt biodegradabile, se fac praf, care, luat de vant va viziteaza caile respiratorii(spre placerea dvs, desigur)."

Cat de tampit poti sa fii sa-ti strigi in gura mare inconstienta si prostia? Cat de mare poate fi nepasarea fata de cei din jur si fata de natura? Pica pe jos ca bolovanii din cauza caniculei, dar nu se gandesc nici o secunda ca aceasta canicula se datoreaza influentei oamenilor ca ei asupra naturii. Urla ca din gura de sarpe cand incendiile devastatoare, alunecarile de teren, tornadele si alte fenomene naturale extreme le distrug casele si masinile, dar nu se gandesc o secunda ca si ei sunt responsabili pentru asta.
Traim intr-o lume extraordinar de complexa, in care totul se leaga si fiecare influenteaza pe ceilalti, ne pretindem culti, mersi la scoala, cu frica de dumnezeu, dar ne comportam mai rau ca niste animale si peste tot in urma noastra cand iesim "la iarba verde" lasam mormane de gunoaie. De fapt, noi insine suntem niste gunoaie!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu